Geel-zwart Rijnhert snel weer zwart
Wie er met gele verf in de weer geweest zijn, blijft onduidelijk. De Supportersvereniging Vitesse heeft als motto ‘Ik heb een geel-swert hert’ (met ‘hert’ als plat Arnhems voor hart), maar van de verfbeurt wist de ‘SV’ niks, bezweert voorzitter Stef ten Thij.
Hij vindt het ‘een geweldige actie’. "Ik hoop alleen wel dat de verf een beetje afwasbaar is, anders krijg je daar weer gezeur over. En bij een volgende derby zullen we alert moeten zijn op NEC-fans die met verf in de weer gaan."
Kunstenaar Hans Jungerius, als lid van kunstenaarscollectief G.A.N.G. een van de makers van het Rijnhert en de gemeente Arnhem (eigenaar van het beeld) zien de humor van de actie wel in. "Maar het hert wordt zo snel mogelijk weer zwart gemaakt."